loading...
توبگو
آخرین ارسال های انجمن
امید بازدید : 163 پنجشنبه 03 اسفند 1391 نظرات (0)

وبــــــــــــــــــــــــــلاگ چیـــــست؟
وبلاگ یک صفحه ی اینترنتی میباشد که میتوانید مطالب خود را در آن بنویسید تا دیگران از نوشته های شما استفاده کنند.این مطالب میتواند شامل خاطرات شخصی شما، شعر، عکس، موزیک، سرگرمی و خیلی چیزهای دیگر باشد و یا مثل این وبلاگ آموزشی باشد.حتی شما میتوانید به صورت گروهی با دوستان خود یک وبلاگ بسازید.
وبلاگ یک محیط مجازی است که توسط شما رونق میگیرد و اگر به همه ی اصول وبلاگ نویسی آگاه باشید میتوانید یک وبلاگ خوب و پربازدید داشته باشید.

از کـــــــــــــــــــــــــی شروع کنیم؟
از همین الان!!! اگه واقعا دوست دارید یک وبلاگ داشته باشید الان بهترین موقع است.من در این وبلاگ همه ی مطالب مربوط به وبلاگ نویسی را به شما آموزش میدهم تا شما هم٬ یک وبلاگ برای خودتون داشته باشید!!!فقط توصیه میکنم همه ی مطالب این وبلاگ آموزشی را با دقت بخوانید!هر جا هم سوالی بود حتما بپرسید!!

از کجا شروع کـــــــــــــــــــــــــنیم؟
به نظرم بهتره اول یک شناخت کلی با وبلاگها داشته باشید!یعنی از تعدادی وبلاگ بازدید کرده باشید. بعد از اون بهتره اول با سرویس های وبلاگ نویسی آشناتون کنم!چون اولین قدم در ساخت وبلاگ انتخاب سرویس دهنده ی وبلاگ است.در اینجا فقط سرویس های ایرانی رو معرفی میکنم.سعی می کنم بیشتر سرویس ها رو معرفی کنم اگر هم سرویسی از قلم افتاد بعدن اضافه میکنم.

 

امید بازدید : 183 پنجشنبه 03 اسفند 1391 نظرات (0)

 

 

برای طراحی صفحات وب و کدنویسی ما نیاز به یک ویرایشگر متن داریم. می توانیم از NotePad استفاده کنیم، زیرا هم برنامه ی ساده ای است و هم در همه ی ویندوزها وجود دارد.

شما به یک مرورگر برای مشاهده ی کدهایی که نوشته اید نیاز دارید. پیشنهاد من مرورگر Mozila Firefox است. البته می توانید از مرورگرهای دیگر هم استفاده کنید. مثلا internet explorer

کد های Html درون <> قرار می گیرند که به <> تگ می گوییم. بیشتر کدهای Html یک تگ ابتدایی و یک تگ پایانی دارند. تگ ابتدایی به صورت <> است و تگ پایانی به صورت </> است. با ذکر یک مثال بیشتر با مفموم تگ آشنا می شویم. مثلا فرض کنید ما می خواهیم بنویسم (آموزش Html) به طوری که متن ما وسط صفحه قرار بگیرد. یعنی: 

آموزش Html

اگر بخواهیم این کار را با کد نویسی انجام دهیم باید از تگ ابتدایی center استفاده کنیم. البته در قسمت های بعد با انواع تگ ها آشنا خواهید شد. ابتدا مثال زیر را ببینید:

 آموزش Html

 نتیجه ی کار:

آموزش Html

 

همانطور که در مثال بالا مشخص است، بعد از تگ ابتدایی متن را می نویسیم. بعد از تگ center هر متن یا عکسی که قرار دهیم در وسط صفحه قرار می گیرد. اما برای اینکه به مرورگر فرمان بدهیم که این وسط چین بودن باید تا کجا ادامه پیدا کند باید از تگ پایانی center/ استفاده کنیم. اگر از تگ پایانی استفاده نکنیم مرورگر تمام مطالبی که بعد از تگ center قرار دارد را وسط چین می کند.

دوستان توجه کنید این اولین قسمت آموزش Html است و این توضیحاتی که می خوانید فقط یک مقدمه درباره ی زبان Html است و اگر جایی را متوجه نمی شوید اصلا نگران نباشید، چون در قسمت های بعدی به طور کامل توضیح داده می شود.

کد زیر را نگاه کنید. شاید الان برایتان هیچ معنی خاصی نداشته باشد، ولی بعدا می فهمید که این چند تا کد ساده پایه ی یک قالب وبلاگ است.

آموزش اچ تی ام ال

امید بازدید : 287 پنجشنبه 03 اسفند 1391 نظرات (0)

 

آموزش ساخت ایمیل در یاهو:

ابتدا وارد سایت یاهو شوید. www.yahoo.com

گزینه ی sign up را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید. (بالا سمت راست)

حالا فرم عضویت یاهو را می بینید. در ادامه تمام گزینه های این فرم را توضیح می دهم.

اول گزینه Name است. که در کنار این گزینه دو جای خالی وجود دارد. اولی First Name (نام کوچک) و دومی Surname (نام خانوادگی) است. معمولا ما ایرانی ها نه اسم واقعیمونو وارد می کنیم نه فامیل واقعیمون رو.

گزینه ی دوم Gender است به معنای جنسیت. دو انتخاب دارید male (مرد) و Female (زن). انتخاب دیگه هم نداره.

گزینه ی سوم Birthday (تاریخ تولد) است. در کنار این گزینه به ترتیب از چپ به راست ماه، روز و سال تولد را باید انتخاب کنید.

گزینه ی چهارم Country (کشور) است که انتخاب ما iran است.

گزینه ی پنجم Language است. دو انتخاب دارید. انگلیسی و عربی. معمولا انگلیسی انتخاب می شود ولی اگه کسی عربی دوست داشت اونو انتخاب کنه.

بخش اول که شامل اطلاعات شخصی بود تمام شد. حالا وارد بخش دوم که انتخاب آدرس ایمیل و رمز عبور است می شویم.

گزینه ی اول این بخش Yahoo! ID and Email است. شما حق انتخاب زیادی دارید اما نمی توانید آدرس های خوب را انتخاب کنید، چون 100% قبلا توسط شخص دیگری انتخاب شده است. با کلیک بر روی کادر کنار گزینه ی Yahoo! ID and Email یاهو تعدادی آدرس به شما پیشنهاد می دهد که این آدرس ها ترکیبی از نام و نام خانوادگی که قبلا نوشته اید است. البته اجباری در انتخاب این پیشنهادها نیست و شما می توانید خودتان آدرسی که مد نظرتان است را بنویسید. بعد از نوشتن آدرس بر روی check  کلیک کنید تا ببینید اجازه استفاده از این آدرس را دارید یا قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده است. کادر بعدی سه انتخاب برای شما در نظر گرفته است: yahoo.com و ymail.com و Rocketmail.com. معمولا Yahoo.com که پرطرفدارتر از بقیه است انتخاب می شود. با این انتخاب ایمیل شما بصورت زیر می شود:

yahoo.com@آدرس شما

توجه کنید آدرس ایمیل www ندارد. خیلی ها هنگام نوشتن ایمیل www را اول آدرس می نویسند.

مثلا آدرسی که من برای ایمیلم انتخاب کردم weblognevis.info بوده است و انتخابم yahoo.com بوده است، در نتیجه ایمیلم weblognevis.info@yahoo.com است.

گزینه ی دوم انتخاب رمز عبور است. بهتر است در رمز عبور از حرف و عدد با هم استفاده شود. تا امنیت ایمیل شما بیشتر شود. از رمزهای ساده استفاده نکنید.

گزینه ی سوم تایید رمز عبور است. باید رمز عبور را دوباره وارد کنید.

بخش دوم هم به پایان رسید. بخش سوم شامل چند گزینه است که کاربرد آنها هنگامی است که رمز عبور خود را فراموش کنید. در واقع یاهو از شما می خواهد سوالی را انتخاب کنید و جواب آنها را بنویسید. هنگامیکه شما رمز عبور خود را فراموش کردید یاهو سوالاتی که شما انتخاب کرده اید را از شما می پرسد و در صورتی که جواب صحیح بدهید رمز شما نمایش داده می شود.

گزینه ی اول این بخش (Alternative e-mail (optional است. این گزینه از شما می خواهد یک پست الکترونیکی وارد کنید تا در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردید رمز جدید را برای شما به این آدرس ارسال کند. البته نیازی نیست حتما پست الکترونیکی که وارد می کنید از سرویس یاهو باشد. در کل پر کردن این گزینه اجباری نیست، اما مفید است.

گزینه ی دوم و سوم که مشابه یکدیگر هستند، از ما می خواهند یک سوال را انتخاب کنیم و جواب سوال را بدهیم. اگر جوابی که به سوال می دهید را فراموش کنید در صورت گم کردن رمز عبور و پر نکردن گزینه ی اول باید بیخیال ایمیل خود شوید.

بخش سوم هم به پایان رسید. حالا با وارد کردن کد امنیتی که نمایش داده شده است و کلیک بر روی Creat My Account ایمیل شما ساخته می شود.

البته در ادامه با یک گزینه ی دیگر هم روبرو خواهید شد با عنوان Alias Name که به معنای نام مستعار است. شما می توانید هر چی دلتون بخواد در این کادر بنویسید. مثلا من نوشتم: weblognevis

 

آموزش ساخت جی میل در گوگل:

 ابتدا وارد سایت Gmail شوید. www.Gmail.com

 گزینه ی CREATE AN ACCOUNT را پیدا کنید. (بالا سمت راست)

در این صفحه فرم عضویت در جیمیل را مشاهده می کنید.

اولین گزینه Name است. در پایین این گزینه دو کادر وجود دارد. منظور از First نام و منظور از Last نام خانوادگی است. البته در کشور ما معمولا کسی اسم و فامیلی واقعی خود را وارد نمی کند.

گزینه ی دوم Choose Your Username است. در این کادر شما باید آدرس جیمیل خود را وارد کنید. در این مورد حق انتخاب زیادی دارید، اما معمولا آدرس های خوب و کوتاه قبلا توسط افراد دیگر ثبت شده است. آدرس جیمیل شما به صورت زیر می شود.

Gmail.com@آدرس شما

توجه کنید آدرس جیمیل www ندارد. خیلی ها هنگام نوشتن جیمیل www را اول آدرس می نویسند.

گزینه ی سوم و چهارم انتخاب رمز عبور و تایید آن است. بهتر است برای امنیت اکانت خود از حرف و عدد با هم استفاده کنید.

گزینه ی پنجم Mobile Phone است. اگر تمایل دارید می توانید شماره همراه خود را در این کادر وارد کنید تا در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردید جیمیل رمز را برای شما بازگردانی کند. البته اجباری در پر کردن این کادر نیست و می توانید آن را خالی بگذارید.

گزینه ی ششم Your Current email address است. اگر شما در یک سرویس دیگر مثلا یاهو ایمیل دارید بهتر است آدرس ایمیل خود را در این کادر وارد کنید. با این کار امنیت اکانت جیمیل خود را افزایش می دهید و در صورتی که اتفاقی برای اکانت شما افتاد، با استفاده از ایمیلی که وارد کرده اید مشکل حل می شود.

حالا کد امنیتی که نمایش داده شده را در کادر وارد کنید. سپس تیک موافقت با قوانین جیمیل را بزنید و بر روی Next Step کلیک کنید.

در این صفحه می توانید با کلیک بر روی ADD PROFILE PHOTO برای اکانت خود عکس بگذارید. در غیر این صورت بر روی Next Step کلیک کنید.

در پایان بر روی گزینه ی Continue کلیک کنید تا اکانت شما ساخته شود.

 

امید بازدید : 277 پنجشنبه 03 اسفند 1391 نظرات (0)

معرفی وبلاگ به موتور جستجوگر گوگل:


http://www.google.com/intl/en_com/images/srpr/logo3w.png

 

برای اینکه وبلاگ یا سایت خود را در گوگل ثبت کنید باید اکانت Gmail داشته باشید. در صورتی اکانت ندارید و نحوه ی ساخت اکانت Gmail را یاد ندارید اینجا کلیک کنید.


حال که اکانت Gmail دارید روی لینک مقابل کلیک کنید: معرفی وبلاگ به گوگل


حالا با اکانت خود وارد سیستم شوید. سپس در صفحه ی جدید در مقابل URL آدرس وب یا سایت خود را به طور کامل بنویسید. مثل: http://www.weblognevis.iran.sc

کلمه ی امنیتی را وارد کنید و گزینه ی Submet Request را انتخاب کنید.


اگه مراحل رو درست انجام داده باشید با این پیغام مواجه می شوید:
Your request has been received and will be processed shortly

 

امید بازدید : 371 پنجشنبه 03 اسفند 1391 نظرات (0)

 

 

اما آپلود کردن. چگونه عکس و فایل را آپلود کنیم؟ به نظر من اولین و مهمترین قسمت آپلود کردن، پیدا کردن یک سایت آپلود خیلی خوب است که فایل های شما را همیشه بتواند در اختیار کاربران قرار دهد. خیلی وقتها وبلاگ نویسان با این مشکل روبرو می شوند که عکس هایشان در وبلاگشان نمایش داده نمی شود یا فایل هایی که برای دانلود گذاشته اند دچار مشکل می شود. این یک مشکل کوچک نیست٬ بعضی وقتها همین مشکل تمام زحمت های یک وبلاگ نویس را به هدر می دهد. من در اینجا بعضی از سایت های خوب را معرفی می کنم تا خدای ناکرده زحمت های شما هدر نشود.

بعضی از این سایت ها نیاز به عضویت دارند. در واقع با عضویت شما یک پنل مدیریتی دارید. در این پنل شما می توانید عکس و فایل های خود را مدیریت کنید. اگر لازم باشد عکس را حذف یا ویرایش کنید. اما بسیاری از سایت ها هم نیاز به عضویت ندارند و فقط با چند کلیک می توانید عکس یا فایل خود را آپلود کنید. در این سایت ها دیگر مدیریتی بر عکس و فایل های خود ندارید. اما معرفی برخی از آپلود سنترهای معتبر:

سایت پیک و فایل: نیاز به عضویت دارد و پنل مدیریتی به هر کاربر می دهد. برای ورود به این سایت اینجا کلیک کنید.

امید بازدید : 207 پنجشنبه 03 اسفند 1391 نظرات (0)

سرویس وبلاگ نویسی بلاگفا:

بلاگفا یکی از بهترین سرویس های وبلاگ نویسی است، که سابقه ی زیادی دارد. از نظر سرعت، امنیت و اعتبار در سطح بالایی قرار دارد. هر چند این سرویس امکانات زیادی ندارد و فقط مناسب وبلاگ های شخصی است و تقریبا کاربردی برای کارهای تجاری و تفریحی ندارد. توجه ی زیادی به سرویس بلاگفا می شود، چون کاربران زیادی دارد. بخاطر همین ابزار و قالب برای این سرویس بسیار زیاد است. مدیریت بلاگفا خیلی ساده است و برای تازه کارها خیلی مناسب است. آدرس وبلاگ شما در این سرویس بصورت زیر است.

blogfa.com.نام وبلاگ شما.www

برای ورود به سرویس وبلاگ نویسی بلاگفا و مشاهده ی امکانات اینجا کلیک کنید.

 

امید بازدید : 281 پنجشنبه 03 اسفند 1391 نظرات (0)

برای اینکه یک وبلاگ داشته باشیم، باید چه کارهایی بکنیم؟

مهمترین کارهایی که باید قبل از درست کردن وبلاگ انجام دهیم، انتخاب نام مناسب برای وبلاگ و انتخاب سرویس وبلاگ نویسی خوب است. ما باید برای وبلاگ خود نامی انتخاب کنیم که به مطالبی که قرار است در وبلاگ قرار بگیرد متناسب باشد. از طرفی باید سرویس را برای وبلاگ نویسی انتخاب کنیم که با نوع اهداف ما متناسب باشد. قطعا بعضی سرویس ها فقط برای وبلاگ های شخصی مثل شعر، خاطره و ... مناسب است و برای کارهای تجاری هیچ کاربردی ندارند. در بخش سرویس های وبلاگ نویسی علاوه بر معرفی سرویس های وبلاگ نویسی ایرانی، کاربردهای آنها هم گفته شده است که می توانید با مطالعه ی توضیحات، سرویسی متناسب با اهداف خود انتخاب کنید.

بعد از انتخاب نام وبلاگ و سرویس وبلاگ شما باید در سرویس مورد نظرتان ثبت نام کنید. برای ثبت نام شما نیاز به یک ایمیل خواهید داشت. ایمیلی که شما وارد می کنید خیلی مهم است. در واقع عضویت شما از طریق ایمیل تایید می شود و اگر بعدا شما رمز عبور خود را فراموش کنید می توانید رمز خود را از طریق ایمیل بازیابی کنید. پس مواظب باشید ایمیل شخصی که برای ثبت نام در سرویس وبلاگ نویسی استفاده کرده اید را به هر کسی ندهید. چون اگه کسی بتواند ایمیل شما را هک کند، می تواند وبلاگ شما را هم به راحتی تصاحب کند.

برای ثبت نام در سرویس های وبلاگ نویسی شما باید مشخصات دیگری مثل موضوع وبلاگ، توضیحات، نام مدیر و .... را هم بنویسید. همه ی این موارد ضروری نیست و شما هم مجبور نیستید حتما همه ی اطلاعات شخصی خود را بنویسید.

بعد از ثبت نام، در سرویس مورد نظر شما آدرسی با نامی که نوشته اید ثبت می شود. مثلا:

com.سرویس وبلاگ.نام وبلاگ شما.www

حالا شما می توانید وارد پنل مدیریتی خود شوید تا وبلاگ خود را مدیریت کنید. آموزش مدیریت وبلاگ در بخش آموزش وبلاگ نویسی نوشته شده است. از بخش منوی سایت می توانید آموزش در سرویس مورد نظر را انتخاب کنید. 

درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت سرورانی که به ما سر زدند این وبلاگ در راستای کمک به هم میهنان گل خودم ساخته شده و و همینطور از اسم این سایت پیداست در خواست های محترم شما را میخواهد موضوع و یا هر مطلبی که میخواهید میتوانید به ما بگوید تا برای خود شما و یا در دید عموم قرار دهیم همینطور خواهشمندیم که در این سایت عضو شوید که ما را در برابر سایت های دیگر محبوب کنید تا مطالب مفیدتری را برایتان ارسال کنیم درخواست های محترم خود را حتما به ما بگویید خیلی خیلی ممنون مدیر سایت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • افزایش بازدید پاپ اپ
  • ویکی دانلود ها
  • خرید اینترنتی کارت شارژ
  • دانلود برای همه!
  • مجله ایران من
  • گشت و گذار در وب
  • ناب بلاگ
  • {::با لبخند وارد شوید::}
  • جوک بانک
  • بروزترین مرجه دانلود نرم افزار و بازی
  • سایت خــــــــــفـــــــــــن
  • ๑۩۞۩๑اتاق خلوت دختران๑۩۞۩๑
  • ترفند های کامپیوتر & اخبار تازه دنیای تکنولوژی & هک و هزاران مطلب مختلف ...
  • آبی فان
  • فوق العاده ترین ببین
  • @**خنده بازار (باحال و خفن)**@
  • فروشگاه اینترنتی شایاشاپ
  • عنوان ضد بارسا | antibarca
  • ديدارها
  • زر پاتوق
  • سافت فست |نرم افزار,مالتی مدیا,گرافیک,بازی
  • عكس های بسيار زيبا
  • سرگرمی و چت و آموزش هک وامنیت
  • (معتبرترين فروشگاه اينترنتي در ايران - صبح خريد)
  • بزرگترین وبسایت برنامه نویسی ، طراحی سایت و سورس کد
  • پادشاه دانلود
  • سال سیمو
  • همه چی دانلود
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • خرید ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • عینک آفتابی
  • ساعت مچی
  • جديد ترين و برترين مطالب روز
  • سایت تبادل لینک
  • تبادل لینک
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    ما در نظر داريم محتواي اين سايت رو كاملا عوض كنيم شما محتواي جديد را انتخاب كنيد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 643
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 454
  • بازدید ماه : 1,680
  • بازدید سال : 23,849
  • بازدید کلی : 342,659
  • کدهای اختصاصی

    پیچک