loading...
توبگو
آخرین ارسال های انجمن
امید بازدید : 243 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)


حذف دکمه‌ی Burn از محیط اکسپلورر ویندوز 7

 

ویندوز 7, اینترنت اکسپلورر

در محیط اکسپلورر ویندوز 7 (Windows Explorer) و در نوار فرمان آن (Command Bar) دکمه‌ای به نام Burn قرار گرفته است. این دکمه که در تمامی پوشه‌ها نمایش داده می‌شود جهت رایت مستقیم اطلاعات بر روی CD و DVD کاربرد دارد. در صورتی که از این دکمه استفاده نمی‌کنید و علاقه دارید که آن را حذف کنید، در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار از دو روش مختلف خواهیم پرداخت.

روش اول
ابتدا در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از قسمت سمت چپ صفحه، به مسیر زیر بروید:

User Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Windows Explorer

اکنون از سمت راست پنجره، بر روی Remove CD burning features دوبار کلیک نمایید.
در پنجره جدید باز شده، گزینه Enabled را انتخاب کرده و OK کنید.
تغییر بلافاصله اعمال خواهد شد و دکمه‌ی Burn حذف می‌شود.
برای بازگردانی آن کافی است با طی همین مسیر و باز کردن پنجره‌ی Remove CD burning features، گزینه‌ی Disabled را فعال نمایید.

روش دوم
این روش از طریق رجیستری ویندوز انجام می‌گیرد. بدین منظور:
ابتدا در منوی Start عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره‌ی Registry Editor به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

اکنون از قسمت دیگر پنجره بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.
نام این مقدار جدید را NoCDBurning قرار دهید.
اکنون بر روی NoCDBurning دوبار کلیک کرده و در قسمت Value data مقدار 1 را وارد کرده و OK کنید.
با راه‌اندازی مجدد ویندوز و یا پروسه‌ی explorer.exe شاهد تغییر خواهید بود.
برای بازگردانی دکمه نیز کافی است به NoCDBurning مقدار 0 بدهید.

منبع:tarfandstan.com

امید بازدید : 256 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)


ذخيره‌سازي خودكار در آفیس

 

word 2013, آفیس, ترفند کامپیوتر

قطعي برق، هنگ‌كردن سيستم‌عامل، خاموش‌شدن يا راه‌اندازي مجدد رايانه بر اثر شيطنت كودكان و... از جمله عواملي است كه مي‌تواند نتيجه ساعت‌ها كار و زحمت شما در ايجاد يا ويرايش يك فايل متني را هدر دهد. اگر مشغول ‌كار روي يك فايل متني باشيد و يكي از اين اتفاقات رخ دهد و نتيجه كار خود را ذخيره نكرده باشيد، ‌بايد كل مراحل را از ابتدا به انجام برسانيد و در اين شرايط است كه بسياري از كاربران به فكر چاره مي‌افتند!

باتوجه به بروز اين مشكل براي كاربران و رايج بودن آن، مجموعه نرم‌افزاري آفيس قابليتي را در خود جاي داده است كه به كمك آن در بازه‌هاي زماني از پيش تعيين‌شده فايل شما به‌صورت خودكار روي هارد‌ديسك ذخيره مي‌شود و در صورت بروز اين شرايط مي‌توانيد فايل ذخيره‌شده را بازيابي كنيد. اين فايل باتوجه به بازه زماني كه مشخص شده قادر است اطلاعات يك دقيقه پيش را نيز براي شما بازيابي كند، اما مدت زمان اين بازيابي ‌بايد از جانب شما تعيين شود كه به‌طور پيش‌فرض نيز اين مدت زمان روي پنج دقيقه تنظيم شده است.

اگر از كاربران حرفه‌اي باشيد و در مدت زمان پنج دقيقه بتوانيد تغييرات زيادي را روي فايل‌هاي خود ايجاد كنيد، مطمئنا تمايل داريد كه اين بازه زماني را كمتر كنيد تا اطلاعات بازيابي شده از آن در شرايط ذكر شده به آخرين ويرايش شما نزديك باشد! همچنين در صورتي‌كه كاربر مبتدي هستيد و در مدت زمان كوتاه نمي‌توانيد تغييرات زيادي را روي فايل‌هاي خود ايجاد كنيد و تمايل داريد منابع سيستم صرف ذخيره‌سازي خودكار در بازه‌هاي زماني پنج‌دقيقه نشود، مي‌توانيد اين مدت را افزايش دهيد كه در هر دو حالت،

روش انجام كار عبارتست از:

1ـ نرم‌افزار Word 2013 را اجرا و از بالاـ سمت چپ روي گزينه FILE كليك كنيد.

2ـ از بنر به‌نمايش درآمده در سمت چپ گزينه Options را انتخاب كنيد.

3ـ از گزينه‌هاي به‌نمايش درآمده در ستون سمت چپ گزينه Save را برگزينيد.

4ـ بخش Save documents را پيدا كرده و بازه زماني مشخص شده در مقابل عبارت Save AutoRecover information every را به عدد دلخواه خود تغيير دهيد (توجه داشته باشيد كه واحد اندازه‌گيري در اين بخش دقيقه است و هرچه عدد انتخابي كوچك‌تر باشد عمليات ذخيره‌سازي بيشتري صورت مي‌گيرد)

5ـ در نهايت با كليك روي گزينه OK تغييرات را ذخيره كرده و با خيال راحت به استفاده از نرم‌افزار موردنظر خود بپردازيد.

توجه: به‌كارگيري اين روش در ديگر نرم‌افزارهاي مجموعه آفيس 2010و 2007 نيز با كمي تغيير قابل استفاده است.
منبع:jamejamonline.ir

امید بازدید : 151 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)

دنياي وب چگونه متحول شد؟

 

آشنايي باhtml, اينترنت

با ظهور اينترنت و وب، كاربرد آن در زندگي عادي مردم روز‌به‌روز بيشتر شد، همين مساله سبب شد تا توليد صفحات وب و وب‌سايت‌ها افزايش يابد.

اما صفحات وب چيست؟

شما به عنوان يك شركت يا يك فرد نياز داريد تا ديگران براحتي با شما آشنا شوند، اما اين امر در دنياي مجازي و وب چگونه اتفاق مي‌افتد؟

داده‌هاي شما در يكسري صفحات كه لزوما نشان‌دهنده اطلاعات است، قرار مي‌گيرد و ديگران از طريق اينترنت مي‌توانند براحتي به آن دسترسي پيدا كنند.

امید بازدید : 273 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)

راهنماي انتخاب كارت‌هاي گرافيك جديد انويديا و AMD

 

كارت‌هاي گرافيك,راهنمای انتخاب كارت گرافيك

انتخاب كارت گرافيك مناسب هيچ‌گاه كار آساني نيست، چرا كه هرچند سال يك بار كه به فكر ارتقاي (upgrade) آن مي‌افتيم، تقريبا همه دانسته‌هايمان را از ياد برده و نياز به بازآموزي و مهم‌تر از همه اين‌كه بايد از نو ببينيم به دنبال چه مي‌گرديم.

با توجه به تعويض سريع مدل‌هاي كارت گرافيك، اگر شما درباره آنها مطالعه و بررسي كافي نكرده باشيد، انتخاب جديدترين و قوي‌ترين آنها مي‌تواند ريسكي بزرگ به حساب آيد. البته خريد يك كارت گرافيك خوب يكي از هوشمندانه‌ترين گزينه‌هاي انتخاب جهت ارتقاي رايانه‌هاي دسكتاپ (PC) است. اگر چه بيشتر كاربران آنها را به عنوان يكي از ملزومات بازي‌هاي رايانه‌اي (gaming) مي‌شناسند، اما يك كارت گرافيك خوب مي‌تواند كاركرد كلي رايانه شما را بهبود ببخشد؛ بنابراين بايد در انتخاب آن بسيار دقيق و محتاط باشيد. در صورتي كه قصد داريد بهترين بازي‌هاي جديد را روي PC خود اجرا كنيد، رايانه شما بايد از توانايي كافي برخوردار باشد.

هيچ پردازنده‌ (CPU) با هر تعداد هسته (core) پردازشي هم كه داشته باشد يا هر مقدار حافظه (RAM) اضافي كه فكرش را هم بكنيد، نمي‌تواند به اندازه نصب يك كارت گرافيك سريع و قدرتمند در اجرا و كيفيت نماي بصري ارائه شده توسط رايانه مؤثر باشد. از آن گذشته، اين قطعه سخت‌افزاري مي‌تواند دسترسي به تفكيك‌پذيري (resolution) بالاتر روي صفحه دسكتاپ، امكان تماشاي فيلم‌هاي 3D يا افزودن چند صفحه‌نمايش با هم را براي شما ممكن سازد؛ بنابراين نقش آنها نبايد هرگز دست‌كم گرفته شود.

 

امید بازدید : 204 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)

تبديل عكس به متن با OneNote!

 

onenote, تبديل عكس به متن

فهرست‌هاي اطلاعاتي گوناگوني در برنامه‌هاي رايانه‌اي وجود دارد كه برخي از آنها براحتي توسط كاربران قابل انتخاب و كپي كردن است. البته برخي ديگر مانند فهرست برنامه‌هاي نصب شده در سيستم‌عامل نيز غيرقابل كپي كردن است و نمي‌توانيد آنها را به‌صورت يك فايل متني استخراج و ذخيره كنيد.

آيا دوست داريد اين نوع فهرست‌ها را نيز در فايل‌هاي متني ذخيره كنيد؟ با استفاده از روش زير مي‌توانيد فهرست برنامه‌هاي نصب شده روي سيستم‌عامل را از كنترل پنل ويندوز استخراج سپس آن را در قالب يك فايل متني ذخيره كنيد.

توجه: با استفاده از اين روش مي‌توانيد متون موجود روي تصاوير را به متن‌هاي تايپ شده تبديل كنيد و در موارد مشابه نيز از اين قابليت كمك بگيريد

امید بازدید : 285 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)


آموزش ارسال اطلاعات یک فرم به ایمیل

 

فرم, آموزش ایمیل, ترفند اینترنت

حتما شما فرم های زیادی رو دید و این سوال براتون پیش اومده که چگونه آنها رو به ایمیل خود بفرستید. در این آموزش به شما آموزش خواهیم داد که چگونه با php محتوای یک فرم را یه ایمیل خود ارسال کنید .

ابتدا فرم خودتون رو کد نویسی و طراحی کنید . سپس فایل آماده شده را از لینک پایان نوشته دانلود کنید . در درون آن یک فایل نام email.php وجود دارد ، آن را ویرایش و اطلاعات خود را وارد کنید سپس در کنار فرم خود قرار دهید :
$subject : موضوع ایمیلی که به شما فرستاده میشود
$emailadd : آدرس ایمیلی که محتویات فرم به آن ارسال خواهد شد
$url : آدرس صفحه ای که کاربر بعد از زدن دکمه ارسال فرم به آن منتقل خواهد شد
$req : تعیین می کند که پر کردن همه فیلد های فرم الزامی است . اگر روی 1 باشد هیچ فیلدی از فرم نمی تواند خالی باشد . اگر روی 0 باشد یک یا چند فیلد می تواند خالی باشد

حالا باید برای فرم تعریف کنید که اطلاعات را به email.php بفرستد . برای اینکار شما باید ویژگی های Method و Action رو به تگ فرمتون اضافه کنید :

<form action="email.php" method="POST">

منبع:noorportal.net

امید بازدید : 196 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)


معرفی انواع هکرها

 

آموزش اینترنت, هکر, نفوذ به شبکه

بعد از گذشت مدتی ، از فراگیر شدن نحوه‌های هکینگ در کشورمان و غیر مجاز شناخته شدن آن ؛ بهتر است تا انواع هکر‌ها را معرفی کنم تا همه ی آن‌ها را با هم یکسان نشمارید !

اول از همه ، یک معرفی کوتاه از همه داشته باشیم . هکر‌ها به سه دسته تقسیم میشوند : وایت هت ، گری هت ، بلک هت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازم.

آموزش اینترنت, هکر, نفوذ به شبکه

وایت هت : (white hat )
دسته اول ، یکی از بهترین نوع هکر‌ها هستند که دعای مردم همیشه پشت سرشان بوده است . این نوع از هکر‌ها ؛ همیشه به دنبال راه‌های ورود و نفوذ به شبکه را می‌یابند اما هیچ اطلاعاتی را نمی‌دزدند ، بلکه نحوه ورود به شبکه را به وبمستر آن نتورک گزارش می‌دهند تا جلوی نفوذ بیشتر گرفته شود.

آموزش اینترنت, هکر, نفوذ به شبکه

گری هت : Grey hats
گری هت‌ها ، افرادی هستند که برای آن‌ها شرایط خاصی وجود ندارد ، بسته به علاقه آنها در همان لحظه هک کردن ، یا وایت هت میشوند یا بلک هت . این نوع هکر‌ها بعضی وقت‌ها از قوانین پیروی می‌کنند و بعضی وقت‌ها قانون شکن میشوند.

آموزش اینترنت, هکر, نفوذ به شبکه

بلک هت‌ها : Black Hats
این نوع از هکر‌ها ، فقط به قصد خرابکاری ، دزدیدن اطلاعات و اعمالی از این قبیل وارد سیستم‌های شخصی و سایت‌ها میشوند و همیشه قوانین را زیر پا میگذارند !
منبع:noorportal.net

امید بازدید : 225 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)

نحوه‌ی ایجاد تغییر در ظاهر دکمه‌ی نارنجی‌رنگ فایرفاکس

 

مرورگر, آموزش کامپیوتر, مرورگر firefox

همان‌طور که می‌دانید در مرورگر Firefox، دکمه‌ی نارنجی‌رنگی در بالای سمت چپ مرورگر قرار دارد که با کلیک بر آن امکان دسترسی به گزینه‌های مختلف مرورگر فراهم می‌شود. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی ایجاد تغییراتی در ظاهر این دکمه بپردازیم. تغییراتی شامل تغییر رنگ پشت‌زمینه‌ی دکمه، تغییر متن آن و تغییر رنگ این متن.

امید بازدید : 237 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)

10 اشتباه در وبلاگ نویسی!

 

10 اشتباه در وبلاگ نویسی!

 

اشتباه در وبلاگ نویسی یعنی چه؟ چه كارهایی را نباید كرد تا وبلاگ بهتری داشته باشیم؟ وبلاگ نویسی مانند هزاران پدیده وارداتی دیگر تحت تاثیر سلیقه ایرانی قرار گرفته است. با مروری به وبلاگهای آن سوی آبها و وبلاگهای فارسی می‌توانید تفاوتها و تاثیر سلیقه ایرانی را بر وبلاگها مشاهده کنید. به‌طور مثال ایرانیها توجه ویژه‌ای به قالب وبلاگ دارند و علاقمند به استفاده از قالبهایی با گرافیک پیچیده‌تر هستند در حالیکه در وبلاگهای غربی عموما از قالبها و شمایل ساده‌تر برای وبلاگ خود استفاده می‌کنند. حال با نگاهی به وبلاگهای فارسی به چند نکته آزاردهنده که در بین آنها رایج است اشاره خواهم کرد.

 

امید بازدید : 231 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)

بالا بردن عمر لپ تاپ با چند نکته ساده

 

بالا بردن عمر لپ تاپ با چند نکته ساده

 

زمانی لپتاپ یک وسیله تجملاتی برای مهندسین عالی رتبه محسوب می‌شد. اما این روزها بسیاری از دانشجویان مخصوصا دانشجویان رشته‌های مهندسی یک کامپیوتر قابل حمل به همراه دارند. اگر به دانش‌آموزان فامیل و آشنا حتی اگر نگاهی بیاندازیم هم تعداد بسیاری زیادی از آنها را می‌بینیم که سرشان گرم لپ‌ تاپ است و دیگر علاقه گذشته را به کامپیوترهای رومیزی سری PC نشان نمی‌دهند.

اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که اکثرا نمی‌دانیم چطور از این همراه نسبتا گرانقیمت مواظبت کنیم در حالی که لپ تاپ به خاطر ظریف بودن و حمل شوندگی بسیار زیاد به نسبت PC بسیار بیشتر در معرض آسیب است.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت سرورانی که به ما سر زدند این وبلاگ در راستای کمک به هم میهنان گل خودم ساخته شده و و همینطور از اسم این سایت پیداست در خواست های محترم شما را میخواهد موضوع و یا هر مطلبی که میخواهید میتوانید به ما بگوید تا برای خود شما و یا در دید عموم قرار دهیم همینطور خواهشمندیم که در این سایت عضو شوید که ما را در برابر سایت های دیگر محبوب کنید تا مطالب مفیدتری را برایتان ارسال کنیم درخواست های محترم خود را حتما به ما بگویید خیلی خیلی ممنون مدیر سایت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • افزایش بازدید پاپ اپ
  • ویکی دانلود ها
  • خرید اینترنتی کارت شارژ
  • دانلود برای همه!
  • مجله ایران من
  • گشت و گذار در وب
  • ناب بلاگ
  • {::با لبخند وارد شوید::}
  • جوک بانک
  • بروزترین مرجه دانلود نرم افزار و بازی
  • سایت خــــــــــفـــــــــــن
  • ๑۩۞۩๑اتاق خلوت دختران๑۩۞۩๑
  • ترفند های کامپیوتر & اخبار تازه دنیای تکنولوژی & هک و هزاران مطلب مختلف ...
  • آبی فان
  • فوق العاده ترین ببین
  • @**خنده بازار (باحال و خفن)**@
  • فروشگاه اینترنتی شایاشاپ
  • عنوان ضد بارسا | antibarca
  • ديدارها
  • زر پاتوق
  • سافت فست |نرم افزار,مالتی مدیا,گرافیک,بازی
  • عكس های بسيار زيبا
  • سرگرمی و چت و آموزش هک وامنیت
  • (معتبرترين فروشگاه اينترنتي در ايران - صبح خريد)
  • بزرگترین وبسایت برنامه نویسی ، طراحی سایت و سورس کد
  • پادشاه دانلود
  • سال سیمو
  • همه چی دانلود
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • خرید ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • عینک آفتابی
  • ساعت مچی
  • جديد ترين و برترين مطالب روز
  • سایت تبادل لینک
  • تبادل لینک
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    ما در نظر داريم محتواي اين سايت رو كاملا عوض كنيم شما محتواي جديد را انتخاب كنيد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 643
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 119
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 541
  • بازدید ماه : 1,767
  • بازدید سال : 23,936
  • بازدید کلی : 342,746
  • کدهای اختصاصی

    پیچک