loading...
توبگو
آخرین ارسال های انجمن
امید بازدید : 228 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)



نحوه‌ی سنجاق کردن کلیه فایل‌ها به صفحه‌ی Start ویندوز 8

 

ویندوز 8,ترفند ویندوز 8

در ویندوز 8 امکان راست کلیک بر روی فایل‌ها و انتخاب گزینه‌ی Pint to Start جهت اضافه کردن (سنجاق کردن) آن‌ها به صفحه‌ی Start تنها محدود به فایل‌های اجرایی و شورتکات‌ها می‌باشد. بدین معنا که در صورت رایت کلیک بر روی یک فایل با فرمت متفرقه، گزینه‌ی Pint to Start پدیدار نمی‌شود و طبعیتاً امکان سنجاق کردن آن به صفحه‌ی Start از این طریق نیست. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید گزینه‌ی Pin to Start را در منوی راست کلیک کلیه فایل‌ها فعال کنید.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.
در پنجره‌ی Run عبارت notepad را وارد کرده و Enter بزنید.
با باز شدن Notepad ویندوز، عبارات زیر را در آن Copy و Paste نمایید:


Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT*shellpintostartscreen]
“MUIVerb”=”@shell32.dll,-51201″
“NeverDefault”=”"
“Description”=”@shell32.dll,-51202″
“MultiSelectModel”=”Single”

[HKEY_CLASSES_ROOT*shellpintostartscreencommand]
“DelegateExecute”=”{470C0EBD-5D73-4d58-9CED-E91E22E23282}”

سپس از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.
حال فایل را با نام دلخواه و پسوند reg. ذخیره نمایید (به عنوان مثال نام فایل را beytoote.reg قرار داده و روی Save کلیک کنید).
اکنون به محل ذخیره شدن فایل ایجاد شده بروید و فایل را اجرا نمایید.
در پیغام ظاهر شده بر روی دکمه‌ی Yes کلیک کنید.
حال خواهید دید که در صورت راست کلیک بر روی هر فایل با هر نوع فرمتی گزینه‌ی Pin to Start نمایان می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای بازگردانی این حالت به صورت قبل نیز کافی است مجدد کلیدهای ترکیبی Win+R را جهت باز شدن Run فشار دهید.
اکنون عبارت regedit را در Run تایپ کرده و Enter بزنید.
در رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:

HKEY_CLASSES_ROOT*shell

اکنون بر روی کلید رجیستری pintostartscreen راست کلیک کرده و Delete را انتخاب کنید.
سپس بر روی Yes کلیک کنید تا این کلید حذف شود.

منبع:tarfandstan.com

امید بازدید : 174 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)


تغيير آهنگ ورود و خروج به سیستم

 

آهنگ ورود به سيستم ‌عامل, ويندوز 8

قابليت امكان تغيير در آهنگ ورود به سيستم ‌عامل (Log on) و خروج از آن (Log off)، در نسخه‌هاي مختلف ويندوز مشاهده مي‌شود، اما كاربران ويندوز 8 نمي‌توانند اين كار را انجام دهند و چنانچه به بخش مربوط براي تغيير آن نيز مراجعه كرده باشند، گزينه‌هاي مربوط به انجام اين كار را مشاهده نخواهند كرد، چرا كه اين گزينه‌ها در ويندوز 8 غيرفعال شده‌است!

اگر دوست داريد همانند ديگر نسخه‌هاي ويندوز، اين آهنگ‌ها را به دلخواه خودتان تغيير دهيد، مي‌توانيد با اعمال يك هك در رجيستري، اين كار را به انجام برسانيد:

1 ـ كليدهاي Win key + R را از روي صفحه ‌كليد فشار دهيد تا پنجره Run نمايش داده شود.

2 ـ عبارت regedit را در كادر موردنظر وارد كرده و كليد اينتر را فشار دهيد تا ويرايشگر رجيستري باز شود.

3 ـ در ستون سمت چپ مسير زير را دنبال كنيد:

HKEY_CURRENT_USERAppEventsEventLabelsWindowsLogon

4- پس از مراجعه به مسير فوق، در بخش سمت راست گزينه‌اي با عنوان ExcludeFromCPL قابل مشاهده است. روي اين كليد دو بار كليك كرده و مقدار آن را از عدد يك به صفر تغيير دهيد.

5- تا اين مرحله شما قابليت تغيير در آهنگ ورود به سيستم‌ عامل را فعال كرده‌ايد، براي فعالسازي اين قابليت هنگام خروج از سيستم‌ عامل نيز به مسير ذكر شده در مرحله 3 برويد و به ‌جاي Windows Log on گزينه Windows Log off را در انتهاي مسير انتخاب كنيد.

6- كارهاي مرحله 4 را تكرار كرده و مقدار كليد ExcludeFromCPL را از يك به صفر تغيير دهيد.

7- حالا مي‌توانيد ويرايشگر رجيستري را ببنديد و به بخش Sound در كنترل پنل مراجعه كنيد. (براي انجام اين كار مي‌توانيد پس از فشار كليدهاي Win Key + W، عبارت sounds را وارد كرده و كليد اينتر را فشار دهيد)

8- مشاهده مي‌كنيد كه دو گزينه Windows Log off و Windows Log on به فهرست گزينه‌هاي موجود اضافه شده و مي‌توانيد آهنگ دلخواه خود را به اين دو گزينه اختصاص دهيد.
منبع:jamejamonline.ir

امید بازدید : 175 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)


دسترسي به دسكتاپ در حالت تمام صفحه

 

دسكتاپ, ويندوز 8

يكي از تغييرات عمده‌اي كه در ويندوز 8 به چشم مي‌خورد، صفحه شروع است. اين صفحه به دلايل بسياري در اين نسخه از ويندوز طراحي شده است اما مدت زماني طول مي‌كشد تا كاربران به آن عادت كنند و براحتي به استفاده از آن بپردازند. يكي از مشكلاتي كه بسياري از كاربران با اين تغيير احساس مي‌كنند، دسترسي دشوار به صفحه دسكتاپ است و اين دسترسي زماني دشوارتر مي‌شود كه نرم‌افزاري را به حالت تمام‌صفحه اجرا كرده باشيد و در يك لحظه بخواهيد مستقيما به دسكتاپ دسترسي داشته باشيد. اگر اين مشكل براي شما هم بارها تكرار شده است و به‌دنبال راه‌حلي براي رفع آن هستيد، پيشنهاد مي‌كنيم يكي از سه روش زير را مورد استفاده قرار دهيد:

1‌ـ‌ يكي از ساده‌ترين راه‌ها براي دسترسي به دسكتاپ، فشار دادن كليد windows از روي صفحه‌كليد است. با انجام اين كار صفحه نرم‌افزار فعال، كمينه شده و صفحه شروع ويندوز نمايش داده مي‌شود. در اين صفحه مي‌توانيد با كليك روي كاشي desktop، به آن دسترسي داشته باشيد.

2‌ـ‌ روش ديگري كه مي‌تواند دسترسي به دسكتاپ را براي شما فراهم سازد، فشار دادن همزمان كليدهاي Alt + tab از روي صفحه‌كليد است. پس از انتخاب اين كليدها مي‌توانيد با هر بار فشار دادن كليك Tab، ميان پنجره‌هاي فعال حركت كنيد تا زماني كه به Desktop برسيد. هنگامي كه اين گزينه انتخاب شد، كليدها را رها كرده و از دسكتاپ استفاده كنيد.

3‌ـ‌ روش سوم براي دسترسي سريع به دسكتاپ نيز انتخاب همزمان كليدهاي Windows + Tab است. با انتخاب همزمان اين كليدها، تصاوير بندانگشتي نرم‌افزارهاي فعال به‌نمايش درآمده و مي‌توانيد با هربار فشار دادن و رها‌كردن كليد Alt ميان آنها حركت كنيد. در نهايت روي گزينه Desktop هر دو كليد را رها كرده و به استفاده از دسكتاپ بپردازيد.
منبع:jamejamonline.ir

امید بازدید : 251 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)


ناسازگاري با ويندوز 7

 

 ترفند ویندوز ,آموزش ویندوز 7

پس از انتشار ويندوز 7 بسياري از برنامه‌ها كه پيش از اين با ويندوز اكس‌پي و ويستا سازگاري كامل داشت، هنگام اجرا روي ويندوز 7 با مشكل مواجه شد. بسياري از اين نرم‌افزارها با انتشار نسخه‌هاي جديدتر، اين مشكل را رفع كرده و براحتي در ويندوز 7 نيز اجرا و مورد استفاده كاربران قرار گرفت، اما برخي از اين برنامه‌ها همچنان نسخه جديدي را منتشر نكرده‌ و كاربران نيز نيازمند استفاده از آنها هستند. براي رفع اين مشكل، قابليتي در ويندوز 7 گنجانده شده است كه به كمك آن مي‌توانيد با اعمال تغييراتي در تنظيمات سيستم‌عامل هنگام اجراي برنامه مورد نظر، سازگاري آن نسبت به اجرا در ويندوز 7 را افزايش داده و از برنامه مورد نظر در اين ويندوز استفاده كنيد.

چنانچه شما هم برنامه‌اي در اختيار داريد كه هنوز هم به اجراي آن در ويندوز 7 علاقه‌منديد و به‌دنبال راه حلي براي انجام اين كار هستيد، مي‌توانيد مراحل زير را دنبال كنيد:

1‌ـ‌ به كنترل پانل ويندوز برويد و روي گزينه Find and fix problems كليك كنيد. (چنانچه كنترل پانل ويندوز شما به‌صورت كلاسيك است، مي‌توانيد روي آيكون Troubleshooting دوبار كليك كنيد)

2‌ـ‌ در بخش Programs روي گزينه Run programs made for previous versions of Windows كليك كنيد.

3‌ـ‌ اولين پنجره به‌نمايش درآمده را با انتخاب گزينه Next طي كنيد.

4‌ـ‌ در اين مرحله جستجوي نرم‌افزارهاي نصب شده روي سيستم‌عامل، آغاز شده و پس از اتمام عمليات جستجو اين فهرست به شما نمايش داده مي‌شود. پس از نمايش فهرست نتايج بايد نرم‌افزار موردنظر خود را از فهرست موجود انتخاب كرده و روي گزينه Next كليك كنيد.

5‌ـ‌ در اين مرحله بايد روي گزينه Try recommended settings كليك كرده و منتظر بمانيد تا تنظيمات پيشنهادي براي اجراي نرم‌افزار به آن اختصاص يابد.

6‌ـ‌ حال بايد با كليك روي گزينه Start the program نرم‌افزار را اجرا كرده و در نهايت روي گزينه Next كليك كنيد.

7‌ـ‌ چنانچه در مرحله 6 نرم‌افزار بدرستي اجرا شده باشد، بايد گزينه Yes, save these settings را در اين مرحله انتخاب كنيد، در غير اين‌صورت با انتخاب گزينه No, Try again بايد نسبت به اجراي نرم‌افزار با تنظيمات ديگر اقدام كنيد تا بهترين تنظيمات براي اجراي صحيح نرم‌افزار مشخص شود.
منبع:jamejamonline.ir

امید بازدید : 187 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)


ردپايتان را پنهان كنيد

 

سيستم‌عامل مک, ترفندهای کامپیوتری

يكي از امكانات سيستم‌عامل Mac OS X نمايش فهرستي از فايل‌ها و برنامه‌هايي است كه اخيرا مورد استفاده كاربران در سيستم‌عامل قرار گرفته ‌است.

(دسترسي به اين فهرست با كليك روي آيكون apple در سمت چپ و مراجعه به منوي Recent items امكان‌پذير است) اين فهرست ممكن است براي دسترسي مجدد به برنامه‌ها و فايل‌هاي موجود در آن سودمند باشد، اما برخي كاربران تمايلي به نمايش آن ندارند و ترجيح مي‌دهند كسي نتواند از بخش‌ها و برنامه‌هايي كه مورد استفاده قرار داده‌اند، مطلع شود. چنانچه شما هم جزو اين دسته از كاربران هستيد، مي‌توانيد با استفاده از روش زير، نمايش موارد موجود در اين فهرست را غيرفعال كنيد:

1‌ـ‌ به بخش تنظيمات سيستم‌عامل "system preferences" برويد.

2‌ـ‌ گزينه general را انتخاب كنيد.

3‌ـ‌ در پنجره به‌نمايش درآمده در بخش recent items، گزينه None را از فهرست كشويي انتخاب و درنهايت تغييرات را ذخيره كنيد.

4‌ـ‌ از اين پس چنانچه روي آيكون Apple كليك كنيد، منوي recent items را در فهرست مورد نظر مشاهده نخواهيد كرد.

منبع:jamejamonline.ir

امید بازدید : 180 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)


پی بردن به اطلاعات BIOS از طریق رجیستری

 

رجیستری, سیستم عامل

گاهی ممکن است نیازمند اطلاعاتی پیرامون BIOS سیستم باشید. بدین منظور می‌توان پیش از ورود به محیط سیستم عامل با فشردن کلید F8 وارد تنظیمات BIOS کامپیوتر شد و اطلاعات مورد نیاز را مشاهده کرد (البته کلید ورودی در مادربوردهای مختلف ممکن است متفاوت باشد). اما حتماً برای‌تان جالب است بدانید که اطلاعاتی نظیر نسخه BIOS، تاریخ به‌روزرسانی آن، سازنده مادربورد و... از طریق رجیستری ویندوز نیز قابل مشاهده است. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی مشاهده‌ی اطلاعات BIOS از طریق رجیستری ویندوز بپردازیم.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
در Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.

اکنون در پنجره‌ی رجیستری ویندوز ابتدا به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINEHARDWAREDESCRIPTIONSystem

اکنون با مشاهده‌ی قسمت سمت راست پنجره می‌توانید اطلاعاتی نظیر نسخه‌ی BIOS و تاریخ به‌روزرسانی آن را مشاهده کنید.
همچنین با مراجعه به مسیر زیر:

HKEY_LOCAL_MACHINEHARDWAREDESCRIPTIONSystemBios

می‌توانید اطلاعات دیگری در خصوص BIOS مشاهده کنید.
منبع:tarfandstan.com

امید بازدید : 183 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)


رمز دار کردن اطلاعات در ویندوز 7

 رمزدارکردن ویندوز,رمز دار کردن اطلاعات در ویندوز,رمز دار کردن اطلاعات در ویندوز7

 

BitLocker ابزاری است كه به كمك آن می‌توان داده‌های خود را در برابر تهدیدهایی مانند حمله هكرها، سرقت و یا گم شدن محافظت نمود. یكی از بهبودهای امنیتی ویندوز 7 كه تنها در ویرایش‌های Ultimate و Enterprise وجود دارد، ویژگیBitlocker است كه توسط رمزنگاری كل درایوهایی كه ویندوز و اطلاعات شما روی آن‌ها قرار دارد، تمامی اسناد و رمزهای عبور را امن‌تر می‌كند. فقط كافی است یك‌بار ویژگی BitLocker را فعال نمایید، بعد از آن تمامی اطلاعاتی كه روی آن درایو ذخیره می‌كنید به صورت خودكار رمز می‌شوند.

رمزنگاری:

امید بازدید : 224 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)

حذف خودکار فایل‌های فشرده پس از خروج از حالت فشرده در نرم‌افزار WinRAR

 

نرم‌افزار winrar, ترفندهای کامپیوتر

نرم‌افزار WinRAR بدون شک معروف‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار در زمینه‌ی فشرده‌سازی فایل‌هاست. در این نرم‌افزار علاوه بر فشردن‌سازی فایل‌ها، می‌توان فایل‌های فشرده با پسوند‌های zip ،rar و... را نیز از حالت فشرده خارج کرد. در WinRAR قابلیتی وجود دارد که به وسیله‌ی آن می‌توان پس از Extarct نمودن یک فایل فشرده (خارج کردن آن از حالت فشرده)، آن را به طور خودکار حذف کرد. چرا که معمولاً پس از خارج کردن محتویات فایل از حالت فشرده دیگر احتیاجی به فایل فشرده‌ نخواهیم داشت. همچنین با این کار در حجم پر شده‌ی هارددیسک نیز صرفه‌جویی خواهیم کرد. در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا بر روی یک فایل فشرده که قصد خارج کردن آن از حالت فشرده را دارید راست کلیک کرده و Extract files را انتخاب نمایید.
در پنجره‌ی باز شده به تب Advanced بروید.
اکنون به قسمت Delete archive توجه کنید:
به طور پیش فرض این قسمت بر روی Never تنظیم شده است. به این معنی که فایل‌های فشرده پس از خروج از حالت فشرده حذف نخواهند شد.
گزینه‌ی Ask for confirmation به این معنی است که از این پس به هنگام خارج کردن فایل‌‌ها از حالت فشرده از شما سوال می‌شود که آیا قصد دارید این فایل فشرده را حذف کنید یا خیر.
در نهایت گزینه‌ی Always که به معنی این است که از این پس، پس از خروج فایل از حالت فشرده، فایل به طور خودکار حذف می‌شود.
پس از انتخاب گزینه‌ی مورد نظر بایستی به تب General بازگردید و Save settings را انتخاب کنید تا این تنظیم ذخیره شده و بر روی تمامی فایل‌های فشرده از این پس اعمال شود.
لازم به ذکر است فایل پس از حذف راهی Recycle Bin ویندوز می‌شود.

منبع:tarfandstan.com

امید بازدید : 297 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)

طراحی پاکت نامه در Word 2013

 

پاکت نامه‌, طراحی پاکت نامه

در Word 2013 می‌توانید ظاهر پاکت نامه‌های ارسالی خود را در ابعاد و اندازه‌های مختلف و همراه با جزئیات فراوان طراحی کرده و نهایتاً چاپ کنید. همچنین می‌توانید برچسب‌های مختلف مورد نیاز خود را نیز از این طریق ایجاد کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا Word 2013 را اجرا کنید.
سپس به تب MAILINGS مراجعه کرده و روی Envelopes کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده در قسمت Delivery address بایستی آدرس گیرنده و در قسمت Return address نیز آدرس فرستنده را وارد کنید.
با کلیک بر روی قسمت Feed نیز می‌توانید محل قرارگیری طرح پاکت روی کاغذ را مشخص کنید.
همچنین با کلیک بر روی Options نیز می‌توانید ابعاد پاکت را تعیین کنید.
در نهایت با کلیک بر روی Print می‌توانید طرح را چاپ کنید.
برای طراحی برچسب نیز در همین پنجره به تب Labels بروید.
اکنون در قسمت Address آدرس فرستنده را درج کنید.
با کلیک بر روی قسمت Labels نیز می‌توانید اندازه برچسب را تغییر دهید.
در آخر با کلیک بر روی Print برچسب‌ را بر روی کاغذ چاپ خواهید کرد.

منبع:tarfandstan.com

درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت سرورانی که به ما سر زدند این وبلاگ در راستای کمک به هم میهنان گل خودم ساخته شده و و همینطور از اسم این سایت پیداست در خواست های محترم شما را میخواهد موضوع و یا هر مطلبی که میخواهید میتوانید به ما بگوید تا برای خود شما و یا در دید عموم قرار دهیم همینطور خواهشمندیم که در این سایت عضو شوید که ما را در برابر سایت های دیگر محبوب کنید تا مطالب مفیدتری را برایتان ارسال کنیم درخواست های محترم خود را حتما به ما بگویید خیلی خیلی ممنون مدیر سایت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • افزایش بازدید پاپ اپ
  • ویکی دانلود ها
  • خرید اینترنتی کارت شارژ
  • دانلود برای همه!
  • مجله ایران من
  • گشت و گذار در وب
  • ناب بلاگ
  • {::با لبخند وارد شوید::}
  • جوک بانک
  • بروزترین مرجه دانلود نرم افزار و بازی
  • سایت خــــــــــفـــــــــــن
  • ๑۩۞۩๑اتاق خلوت دختران๑۩۞۩๑
  • ترفند های کامپیوتر & اخبار تازه دنیای تکنولوژی & هک و هزاران مطلب مختلف ...
  • آبی فان
  • فوق العاده ترین ببین
  • @**خنده بازار (باحال و خفن)**@
  • فروشگاه اینترنتی شایاشاپ
  • عنوان ضد بارسا | antibarca
  • ديدارها
  • زر پاتوق
  • سافت فست |نرم افزار,مالتی مدیا,گرافیک,بازی
  • عكس های بسيار زيبا
  • سرگرمی و چت و آموزش هک وامنیت
  • (معتبرترين فروشگاه اينترنتي در ايران - صبح خريد)
  • بزرگترین وبسایت برنامه نویسی ، طراحی سایت و سورس کد
  • پادشاه دانلود
  • سال سیمو
  • همه چی دانلود
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • خرید ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • خرید عینک آفتابی
  • خرید ساعت مچی
  • عینک آفتابی
  • ساعت مچی
  • جديد ترين و برترين مطالب روز
  • سایت تبادل لینک
  • تبادل لینک
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    ما در نظر داريم محتواي اين سايت رو كاملا عوض كنيم شما محتواي جديد را انتخاب كنيد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 643
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 502
  • بازدید ماه : 1,728
  • بازدید سال : 23,897
  • بازدید کلی : 342,707
  • کدهای اختصاصی

    پیچک